طراحی لوگو,طراحی آرم,طراحی نشان
لوگو(آرم یا نشانه) یکی از مهمترین عوامل معرفی یک برند در نگاه اول است بطوری که فرم و ترکیب رنگ منحصر به فرد استفاده شده در طراحی یک نشانه می تواند به عنوان شناسه آن برند تلقی شود و در صورت تبلیغات مناسب مشاهده ی فرم و رنگی نزدیک به شکل و ترکیب رنگ خاص لوگو بصورت ناخودآگاه تداعی کننده نام آن برند در ذهن بیننده خواهد شد
لوگو یا آرم یک برند را می توان شناسنامه تصویری آن برند دانست که در عین سادگی و اختصارباید بصورت غیر مستقیم گویای عرصه ی فعالیت واهداف و آرمان های نام خود باشد به شکلی که دریک نگاه بتواند هویت یک برند را به نحوی ماندگار به بیننده منتقل کند.
بطور مثال یک لوگوی ساده و در عین حال لوکس در پس زمینه ای تیره معرف یک نام تجاری لوکس است که اگر به آن قوس هایی ملایم با فرم گل اضافه شود می تواند به یک لوگوی مناسب برای یک مزون تبدیل شود در حالیکه حفظ سادگی و افزودن خطوط زاویه دار و خشک آنرا به نشانی مناسب برای یک شرکت تجاری تبدیل می کند.
کیفیت و اصالت نیز از عوامل کلیدی است که باید توسط آرم در یک نگاه به مخاطب منتقل شود و می توان گفت یک لوگوی متناسب و فاخر نشان دهنده یک برند با کیفیت و اصیل است و همچنین یک آرم نامربوط یا بی کیفیت نشان از یک مجموعه ناکارآمد و بی کیفیت دارد.